2013年12月25日 星期三

Jose Can You Say (影片)

Jose Can You Say
你會說嗎? by Jose Calderon
可以開啟字幕(中英文)



Since I been in Dallas. I spent some time with my teammates.
從我在搬到達拉斯後,我和我的隊員常處在一起。

I tried to teach every people to Spanish. Let's see what they learn.
我試著教每一個人西班牙語,讓我們看看他們學了什麼。

Hello, my name is Jae.
大家好,我的名字是Jae。

I like to play basketball.
我愛打籃球。

Now, how do you order in a restaurant?
現在,你怎麼用西班牙文在餐廳點菜?

Bring me some garbage.
給我一些剩菜(垃圾)。

That sound yummy!
聽起來很好吃!

Can I have a tuna fish milkshake?
我要一個鮪魚口味的奶昔。

Of course you can!
沒問題,馬上來!

Now, ask a police officer for directions.
現在試試看用西班牙文跟警察問路。

Where is the donut shop, fatso(註一)?
大胖子!請問哪裡有賣甜甜圈?

Perfect!
完美!

Now, you just see a pretty girl, you say?
你現在看到一個正妹,你要說什麼?

You make me throw up.
我看到你快要吐了。

Hey, girl. I live with my parents.
嗨,我和我爸媽一起住。

Now, tell the ref(註二) he made a good call.
現在用西班牙文跟裁判講他的吹判很好。

Take that ball, and put it in your XXX.
把球拿起來塞到你的屁X。

Wow wow wow, very good!
噢噢噢,非常好!

Now, tell the fans to make some noise!
現在用西班牙文叫球迷嗨起來!

If you think I'm a dork(註三), make some noise!
如果你覺得我是個呆子,來點歡呼聲!

註一: Fatso 胖子、肥子(口語)
例句: You're just a gutless fatso. 你只是個膽小的胖子
Farto (2008) 台灣未上映
註二: Ref 裁判
例句: Are you kidding, ref ? That's the Lakers' ball. 裁判,你在開玩笑嗎?這是湖人的球。

註三: Dork 蠢蛋
例句: I don't have time for date a dork right now. 我現在沒時間和蠢蛋約會
這時候的Dirk看起來真的很像dork ...

影片來源:http://ppt.cc/JYOF

沒有留言:

張貼留言